בסוף אוגוסט 2013 התראיין שר האוצר יאיר לפיד ב"ידיעות אחרונות" ונשאל אם עישן מריחואנה בעבר.

יאיר לפיד השיב:

"אני אומר לך: גראס לא עישנתי. ועכשיו מה, אני צריך לעשות את עצמי שעישנתי כדי לצאת נחמד בעיני מישהו? זה אידיוטי!"

ההכחשה של לפיד הביאה את סופיה טרוטוש ארגמן לכתוב, גלוי, בדף הפייסבוק שלה:

"עישנתי איתך ג'וינט!!! אצלך בבית!!! יחד עם חבר שלך!!! בדירתך ברחוב הירקון, כנראה שזו לא הייתה הפעם הראשונה שלך, כי ידעת להגיד שהחומר מעולה."

סופיה התראיינה למחרת במהדורת החדשות של ערוץ 10. היא הופיעה ללא מסיכה, דיברה ללא עיוות קול, באומץ ובכנות:

"הוא בחר לשקר!" אמרה על לפיד: "זה בנאדם שהצהיר על פוליטיקה חדשה…"

לעדות של סופיה הצטרף גם השחקן תומר שרון (תומש), אשר העיד כי גם הוא עישן עם יאיר לפיד.

בהמשך הוצפה הרשת החברתית בעוד ועוד עדויות של אנשים אשר לטענתם, עישנו עם יאיר לפיד, מה שגרם לי להרגיש מקופח שכן שלא כמו כולם, אני לא זכיתי (עדיין) לעשן איתו…

למחרת כתבתי בדף הפייסבוק שלי:

36 שעות בלבד מאוחר יותר, ההפגנה יצאה אל הפועל!

"מגזין קנאביס", אשר סיקר את האירוע, דיווח:

שתי העדויות שפורסמו בתחילת השבוע ובהן נחשף שקרו של שר האוצר לפיד, עוררו את תומכי הלגליזציה מרבצם והביאו למעלה מ-100 מהם להפגין ממול לביתו אמש.

בנוסף הגיעו למעלה מ-30 שוטרים וכ-10 ניידות משטרה אשר חסמו את הכניסה לחנייה שמחוץ לבית השר.

המפגינים, שהתאספו בצד הכביש ממול לביתו של השר, קראו ללפיד להפסיק עם השקרים ולבטל את חוקי הפללת צרכני המריחואנה. רבים מהם החזיקו ג'וינטים ביד וריח קנאביס מתוק היה חלק בלתי נפרד מהתפאורה.

גדי וילצ'רסקי, איש המחאה ואולי הסטנדאפיסט המוביל בישראל היום, ניצח על ההצגה והצליח לעורר את הנוכחים.

"יש חשיבות גדולה מאוד בכך שאנשים בכירים יודו שהם עישנו בצעירותם, וזאת על מנת להכשיר נורמטיבית את העישון," אמר דקל דוד עוזר, מייסד תנועת "דור האמת" לכתב המגזין. "זאת הסיבה שאנחנו דורשים מכב' השר יאיר לפיד להפסיק לשקר, ולהודות כי הוא עישן בעבר, פעולה אשר לעצמה איננו רואים כעבירה כלל וכלל."

"כל הכבוד למארגנים עמוס סילבר, חגית יגודה ושלומי סנדק, שהרימו רעיון מעולה ולגדי וילצ'רסקי שפשוט עשה את הערב לערב מקסים ומצחיק ונתן הופעה, וכמובן לכל הפעילים שבאו באופן ספונטני לאירוע."

באירוע הזה נכבש הפחד מהמשטרה: למרות שהמקום היה מפוצץ בשוטרים, גלויים, סמויים וכאלה שמצלמים את המפגינים (אשר מצידם, צילמו בחזרה את השוטרים), המפגינים לא חששו ורבים מהם החזיקו בגלוי ג'וינטים בוערים וריחניים.

באירוע הבא, שאורגן בסוף דצמבר 2013 בכיכר רבין על ידי אילן גיל וקבוצת "מדברים קנאביס" בפייסבוק, כבר נכחו כ- 3,000 איש אשר הוכיחו כי תומכי הקנאביס הפסיקו סוף סוף לפחד.

תפריט נגישות