מי היה הישראלי הראשון שקיבל אישור שימוש בקנאביס רפואי?

בחורף 1996 פנה אלי מוטי דנוס, כתב המקומון "זמן תל אביב" וביקש להיפגש איתי על מנת להתעדכן בקורות המאבק שלי להכרה בסגולות של הקנאביס הרפואי.

המאבק היה אז בן שנתיים בלבד, ממש בתחילת דרכו… סיפרתי למוטי על הפגישה שלי עם פרופסור רפי משולם, במהלכה גילה לי משולם כי ישנו ישראלי, חולה אסטמה, שקיבל אישור לשימוש רפואי בקנאביס.

"אתה רוצה להגיד לי שעד היום זה לא פורסם?" שאל אותי מוטי ואורו עיניו, האותיות "סקופ" הבהבו על ראשו.

"כנראה שזה מחכה שאתה תפרסם את זה", השבתי בחיוך.

ואכן, מוטי הצליח לאתר את החולה ואף שכנע אותו להתראיין.

 

 

באותה עת לא היו פרחי קנאביס בישראל, אבל לעומת זאת היה חשיש (חשיש הוא תרכיז המופק מפרחי הקנאביס ו/או מאבקניו). מאחר ומשרד הבריאות לא היה ערוך לספק את החומר, עשתה זאת… המשטרה:

"בהתחלה הם הביאו שק כזה גדול שאבא שלי נבהל" סיפר בנו של החולה:

"הוא שאל אותי מה אני יעשה עם כל זה? אני לא צריך כל כך הרבה!"

אני מניח שאותו ישראלי היה צרכן החשיש היחידי בארץ שהגיב בשמחה בכל פעם שראה מבעד לחלון את האורות הכחולים המהבהבים: "יש! השוטרים שוב הביאו לי חשיש!"

בכל אופן, בשנת 2005 כבר הונפקו כ 70 אישורים, רובם לחולי איידס וסרטן.

בשנת 2009, השנה בה התחלתי בלווי מטופלים ותהליך הוצאת הרישיון לשימוש בקנאביס רפואי, המספר כבר קפץ ל 500 אישורים, כפי שסיפר לי ד"ר יהודה ברוך בראיון שערכתי איתו באותה שנה:

 

 

שנת 2010 מונה פרופסור רוני גמזו לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות ובאחד החוזרים הראשונים שהוציא הורה להגביל את מספר המשתמשים בקנאביס רפואי.

תקופת כהונתו של פרופ' גמזו תיזכר כקשה במיוחד עבור הנזקקים לקנאביס רפואי.

בשנת 2013 בוטלו מרבית ההגבלות שהטיל פרופ' גמזו וכיום, מספר בעלי הרישיון לשימוש בקנאביס רפואי עומד על כ 40,000 כאשר התחזית היא כי בעקבות הרפורמה, יגיע מספר בעלי הרישיון לכ 400,000 בשנים הקרובות!

אם נתייחס לנתונים לפיהם 17% מהישראלים סובלים מכאב כרוני וכ- 10% מתושבי מהמדינה סובלים מפוסט טראומה, נראה כי המספר הריאלי של ישראלים שיעדיפו בקרוב להחליף את תרופות המרשם שלהם בקנאביס רפואי יהיה הרבה יותר גבוה.

 

 

 

 

האם גם לך מגיע קנאביס רפואי?

לבדיקה ראשונית ללא צורך להזדהות, ללא תשלום וללא התחייבות, הקלק/י בבקשה כאן ונצא לדרך!

[gravityform id="6" title="false" description="false" ajax="true"]

תפריט נגישות