רבים שואלים את השאלה איך מקבלים אישור לקנאביס רפואי מאחר ובאופן מפתיע, בשנת 2019 – כאשר המודעות לאפקטיביות של צמח הקנאביס היא כה רבה, עדיין יש צורך בהכוונה בתהליך.

קבלת אישור לקנאביס הוא תהליך לא פשוט שכן מעבר לקבלת ההמלצה לשימוש בקנאביס רפואי מרופא מומחה, עדיין יש צורך לקבל את אישור היחידה לקנאביס רפואי להמלצת הרופא, וזו לצערנו עדיין לא תמיד ניתנת בקלות.

לפני שניגשים לברר איך מקבלים אישור לקנאביס רפואי, כדאי קודם כל לברר האם אתם עומדים בקריטריונים של משרד הבריאות לקבלת האישור. התנאים לקבלת אישור לקנאביס רפואי מפורטים על ידי משרד הבריאות בנוהל 106, המתעדכן מידי פעם.

למרות שנכון להיום (ינואר 2019), הפעם האחרונה בה עודכן הנוהל הייתה ביולי 2015, משרד הבריאות נוטה לאשר טיפול בקנאביס רפואי גם למחלות שלא רשומות במפורש בנוהל, כמו למשל:

במידה ואתם עומדים בקריטריונים – קרי סובלים מכאב כרוני שלא הגיב לטיפול תרופתי, מאובחנים עם תסמונת פוסט טראומטית PTSD או מאחת המחלות המצויינות בנוהל 106, עליכם לעמוד בדרישות הטיפול כמצויין בנוהל ורק אז – הרופא המומחה בתחום יוכל להגיש עבורכם בקשה לטיפול בקנאביס רפואי.

לצערנו הרב, לא כל רופא מוכן לתת אישור לקנאביס רפואי ומציאת הרופא המתאים היא לא פעם משימה די קשה. ההתעסקות עם הבירוקרטיה של משרד הבריאות היא ללא ספק אחת הסיבות בגללן ישנם מעט מידי רופאים שממליצים על קנאביס רפואי ויותר מידי רופאים שמצהירים כי הם "לא מתעסקים בקנאביס רפואי",  או שטוענים כי "כל עוד הקנאביס איננו רשום התרופה, לא נמליץ עליו". אותם רופאים שוכחים כנראה שעליהם לראות קודם כל את טובת החולה, ורק אחר כך להתייחס לענייני ניירת ובירוקרטיה…

אנחנו במרכז הישראלי לקנאביס רפואי מלווים את המטופל משלב הכנת התיק הרפואי ועד לקבלת הרישיון המיוחל משרד הבריאות, וגם מעבר לכך – אנו מסייעים בכל הקשור לחידוש תוקף הרישיון, בבקשות להעלאת מינון ועוד.

 

רוצים לדעת איך מקבלים אישור לקנאביס רפואי ?

לפרטים נוספים אודות כיצד מקבלים אישור לקנאביס רפואי וייעוץ אישי פנו אלינו עוד היום ונשמח לסייע.

 

[gravityform id="6" title="false" description="false" ajax="true"]

 

איך מקבלים אישור לקנאביס רפואי

תפריט נגישות