נכון להיום, משרד הבריאות דורש, בטרם הוא מאשר שימוש בקנאביס רפואי, ראייה כי הטיפול התרופתי הקונבנציונאלי נוסה ללא הטבה משמעותית במצבו של החולה.

ב דו"ח הסדרת השימוש בקנאביס רפואי מחודש יוני 2011, אותו כתב ד"ר גלעד נתן עבור מרכז המחקר והמידע של הכנסת, צוטט פרופ' משה קוטלר, יושב ראש החברה הישראלית לרפואת התמכרויות:
"התמכרות לאופיאטים עלולה להוביל להתמכרות לסמים קשים בעוד שהטיפול בקנאביס רפואי יעיל יותר וממכר פחות, אם בכלל"
לדבריו, לתרופות אופיאטיות יש מקום חשוב בטיפול בכאב כרוני, אולם הטיפול באמצעותן כרוך בבעיות רבות הנובעות מהפוטנציאל ההתמכרותי הגבוה שלהן.
הוא סבור שההתוויה של קנאביס רפואי לטיפול במקרים קשים של כאב כרוני חשובה, ולכן אין להתנות מתן קנאביס רפואי בטיפול בתרופות אופיאטיות קודם לכן, אלא במיצוי הטיפול הקונבנציונלי.

עוד כותב ד"ר נתן:
"לטענת פרופ' ראובן אור, מנהל המחלקה להשתלת מח-עצם במרכז הרפואי הדסה עין-כרם, חורגים יתרונות הקנאביס הרפואי מהטיפול בבעלי כאב כרוני בלבד, שכן מעבר להפחתת הכאבים אצל חולים המטו-אונקולוגיים ואונקולוגיים, תורם הקנאביס גם לשיפור התיאבון ולשיפור בתחושה הכללית של המטופל. חולים שאינם צורכים קנאביס מקבלים תחת זאת תרופות נרקוטיות המשפיעות לרעה על תפקודם השוטף ועל הרגשתם הכללית".

ד"ר איליה רזניק, מנהל היחידה לנוירופסיכיאטריה ביחידה לבריאות הציבור, אומר: "לאור הניסיון שלי, שבו נתתי להרבה מאד אנשים הרבה תרופות שונות, התרשמתי מהיעילות הגבוהה של הקנאביס בעיקר במצבים משולבים של כאב כרוני ודיכאון".

ד"ר סילביו בריל, יו"ר האגודה הישראלית לכאב ומנהל היחידה לטיפול בכאב בבית החולים איכילוב אמר בשנת 2009:
"הניסיון שלי מראה שחולים המקבלים קנאביס רפואי מפחיתים ואפילו מפסיקים לחלוטין את השימוש בתרופות אחרות. מבחינתנו זה בסדר, להחליף תרופה אחת בתרופה אחרת עם פחות תופעות לוואי".

ד"ר ברקת שיף-קרן מבית החולים איכילוב וקופת החולים מכבי מספרת:
"עיקר העיסוק שלי הוא טיפול בכאב. אני מאד מאד בעד הקנאביס וחושבת שזו תרופה טובה. אין יום שאני לא ממליצה בו לפחות לאדם אחד על קנאביס. זה עוזר להמון סוגי כאב וזה עוזר להמון חולים".

ד"ר ג'וני גרינפלד מבית החולים אסף הרופא:
"לרופאים דהיום יש נטייה להסתייג מקנאביס מטעמים לא ברורים. כששואלים איזה הוכחות מדעיות יש, ובכן – אם מטופל לקח קנאביס וזה עזר לו, זאת ההוכחה! זה אמפירי, זה מדעי, זאת ההוכחה!"

 

 

תפריט נגישות