כאשר משרד הבריאות קבע כי על המטופלים להיות מטופלים במרפאת כאב מוכרת במשך שנה בטרם יוכלו להגיש בקשה לקנאביס רפואי, הוא בודאי היה מודע לכך כי לחלק מאותם מטופלים עשויים להיגרם נזקים בריאותיים נוספים על אלו שכבר יש להם, וזאת 'הודות' לתופעות הלוואי של משככי הכאבים השונים שהם יקבלו במהלך השנה במרפאת הכאב.

על אותם הנזקים ניתן ללמוד מכתבתם של ד"ר אילן טל ואינה ארצי, מיום 3/11/13 ב- YNET: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4446717,00.html

מרשם לאסון: מה עושים כשמתמכרים לתרופות

ד"ר אילן טל ואינה ארצי  פורסם:  03.11.13

"זה מתחיל בניסיון תמים להתגבר על כאב ראש או לטפל בנדודי שינה, והופך להתמכרות מסוכנת לתרופת מרשם, לחוסר שליטה במינונים והקהיית הרגשות. יד הרופאים אמנם קלה על הדק התרופות, אבל לא מעט סכנות טמונות בהתמכרות שהפכה למגפה בעולם המערבי

מחקרים מראים כי שיעור התמותה בארצות הברית ממנת יתר של תרופות מרשם "תמימות" כמו תרופות אנטי-חרדתיותמשככי כאבים וכדומה גבוה יותר משיעור התמותה ממנת יתר של סמי רחוב וסמים מסוכנים כמו הרואין וקוקאין. מדובר בהתמכרות לתרופות פשוטות לכאורה, מאדוויל ואקמול ועד מורפיום לסוגיו, הנובעת מהצורך להתמודד עם כאבים כרוניים (למשל כאבי גב) או כאבים הנובעים מטראומה כמו תאונות דרכים.

בהעדר פתרון רפואי אחר ובהיעדר ניסיון להפסיק את הטיפול התרופתי, יכולתו של משכך הכאבים לסייע בהתמודדות עם הכאב הולכת ופוחתת, המטופל מפתח סבילות ונאלץ להגדיל את המינון כדי לחוש את ההקלה שהיה רגיל אליה. ללא הגדלת המינון, עלולה להופיע תסמונת גמילה הדומה לתסמונת גמילה מהרואין."

"אוקסיקונטין" הינו משכך כאבים ממשפחת הכדורים שמשרד הבריאות דורש כי החולה ינסה בטרם יקבל אישור לשימוש בקנאביס רפואי:

קשור למותם של לפחות 120 בני אדם…

"ארקוקסיה" הינו כדור נוסף החביב במיוחד על משרד הבריאות ועל רופאים רבים:

בשנת 2007 פורסם בארה"ב כי ועדת יועצים פדראלית הצביעה ברוב קולות של 20 נגד 1 שלא להמליץ על "ארקוקסיה" משום שהתרופה, אותה כינה בכיר במנהל התרופות כ"אסון בריאותי פוטנציאלי" מגבירה את הסיכון להתקפי לב.

http://www.nytimes.com/2007/04/13/us/13vioxx.html?_r=0

תפריט נגישות